Das Pop is helemaal terug! Na een overdreven lange vakantie maakte de Belgische band zich op voor een pop feest van jewelste in 2025.
Das Pop, de band rond zanger Bent Van Looy en Niek Meul, speelt weer.
Met de meest aanstekelijke pop refreinen weet de groep zich sinds eind jaren negentig in elk mogelijk oor te nestelen.
Na het winnen van Humo’s Rock Rally in 1998 bracht Das Pop twee jaar later de debuutplaat ‘I Love’ uit.
Geen toeval dus dat de groep zich sinds 2025 weer volledig stort op live spelen, want hoe kan je beter de vijfentwintigste verjaardag van je eerste kindje vieren?
Bent en Niek hebben zich voor de gelegenheid omringd met een roedel jonge topmuzikanten (want Reinhard Vanbergen focust zich op zijn eigen muzikale projecten en een dissertatie) en verschansten zich in een repetitiekot om hun kleurrijke nummers weer te laten glanzen.
Gewapend met een resem perfecte popsongs (‘You’! ‘Never Get Enough’! ‘Wings’! ‘The Game’! ‘Underground’!), een garderobe vol hartverscheurende outfits en vooral heel veel zin om het podium weer te veroveren speelde Das Pop in het feestjaar 2025 in o.a. De Roma en Ancienne Belgique.
Maar ook in 2026 blijven ze van de partij, met als hoogtepunt niemand minder dan rockgod Nick Cave die hen uitnodigt om te spelen op Live is Live…
Zijn wij even blij dat ze nog bij ons passeren, beschouw het gerust als een generale repetitie in Bent’s hometown!
